Jak wybrać odpowiedni ekspres do biura?

Jak wybrać odpowiedni ekspres do biura?

Ponad połowa pracowników deklaruje, że pije kawę w godzinach pracy. Napojem tym częstują również gości, którzy przychodzą do biura na spotkania biznesowe. Warto więc zadbać o to, by kawa dobrej jakości stała się wizytówką firmy i znaczącym benefitem pracowniczym. Do jej przygotowania niezbędny będzie ekspres. Jak jednak go wybrać? Podpowiadamy.

Kawa dodaje energii, niweluje uczucie zmęczenia i poprawia możliwości intelektualne. Nic więc dziwnego, że picie dobrej kawy w biurze zyskuje na popularności. Aż 43% pracowników twierdzi wręcz, że bez porannej dawki kofeiny spada ich produktywność!

Zobacz: Dlaczego warto mieć ekspres do kawy w biurze?

Wybór ekspresu – na co zwrócić uwagę?

Wybierając ekspres do biura, należy zadbać nie tylko o to, by elegancko prezentował się na kuchennym blacie. Najważniejszym kryterium jest bowiem wydajność urządzenia. Przed zakupem ekspresu warto oszacować, ile kaw będzie parzonych w ciągu dnia. Zależy to oczywiście od liczby pracowników i podlega zmianom sezonowym (zimą pracownicy piją więcej gorących napojów, latem – więcej chłodnej wody). Jeśli ekspres będzie pracować ze zbyt dużym obciążeniem, konieczne okaże się częste dokonywanie kosztownych napraw.

W dużych firmach najlepiej sprawdzą się profesjonalne ekspresy ciśnieniowe na kawę ziarnistą, które pozwalają na przygotowanie 20–120 kaw dziennie. Ich dużą zaletą jest to, że są wyposażone w solidny młynek, który na bieżąco mieli odpowiednią ilość ziaren, co gwarantuje najwyższą jakość naparu. W mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie konsumpcja wynosi mniej niż 5 kaw dziennie, można natomiast zdecydować się na ekspresy na kapsułki.  W każdej kapsułce znajduje się zmielona i precyzyjnie odmierzona porcja kawy, która pozwala za każdym razem uzyskać esencjonalny napój.

Ekspres do biura powinien być również dość łatwy w obsłudze. Najlepiej, by był w pełni zautomatyzowany i umożliwiał zaparzenie kawy po naciśnięciu jednego przycisku. Życie biurowe toczy się bowiem szybko, a po dobrą kawę w krótkim czasie zaczną ustawiać się kolejki. Kawa to w końcu nieodłączny element przerwy w pracy i skuteczny sposób na redukcję zmęczenia i poprawę nastroju.

Warto zwrócić uwagę również na takie udogodnienia, jak:

  • możliwość parzenia różnych rodzajów kawy – od espresso po cappuccino;
  • obecność dyszy do spieniania mleka;
  • możliwość przygotowywania dwóch filiżanek kawy jednocześnie.

Sprawdź też: Sześć pytań, które warto sobie zadać zanim zamówisz ekspres do biura

Jak sfinansować ekspres do biura?

Zakup ekspresu do biura to jednak dość duży koszt. Co więcej – jeśli cena netto urządzenia wynosi ponad 3 500 zł, musi być ono amortyzowane według stawki 20% (lub 40% –  jeśli to urządzenie technologicznie zaawansowane). Jest to zatem jednorazowy wydatek, a korzyści podatkowe zostają rozłożone w czasie. Właśnie dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na inne formy finansowania ekspresu.

  1. Leasing – w zamian za comiesięczną opłatę firma przekazuje ekspres do użytku leasingobiorcy. Po wygaśnięciu umowy istnieje możliwość wykupienia sprzętu. Nie trzeba więc jednorazowo ponosić całości kosztów. Procedury leasingowe są jednocześnie znacznie uproszczone w stosunku do kredytowania zakupu na raty, a koszt leasingu obniża podstawę opodatkowania.
  2. Dzierżawa – jeśli firma nie planuje wykupu ekspresu, może zdecydować się na dzierżawę. Koszt miesięcznych opłat w tym przypadku również obniża zobowiązania podatkowe. Co więcej, przedsiębiorca nie musi troszczyć się o serwis i naprawę urządzenia – za to odpowiada firma oddająca urządzenie w dzierżawę.

Więcej na temat dzierżawy i leasingu dowiesz się z artykułu: Dzierżawa ekspresów do kawy, leasing czy zakup? Ekspert radzi co wybrać do firmy

Zobacz również: