Zadania dla PR-owca firmy - jak regularnie dbać o dobrą atmosferę w pracy?

Zadania dla PR-owca firmy
SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE

Kiedy pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy oraz z panujących w firmie relacji, wykonywanie zadań i projektów staje się znacznie przyjemniejsze. Niekiedy zdarza się jednak, że w dużej firmie pracownicy czują się bezosobowo i trudno im zaaklimatyzować się w miejscu pracy. Tę sytuację mogą polepszyć działania PR-owca wewnątrz firmy. Zobacz, na czym polegają jego zadania i jakie wynikają z tego korzyści.

Chociaż działania z zakresu public relations najczęściej są kojarzone z kreowaniem pozytywnego wizerunku firmy lub produktu na zewnątrz, to PR może zdziałać także wiele dobrego wewnątrz przedsiębiorstwa. Jedna z definicji wspomina, że działania PR są nakierowane na ukształtowanie wartościowych stosunków (relacji) poprzez komunikowanie i pielęgnowanie kontaktów. Te działania określa się jako wewnętrzny employer branding, gdzie firma jest postrzegana jako marka, a odbiorcą jej przekazu są pracownicy. Jednym z głównych zadań PR-owca, który promuje firmę wewnątrz, jest stworzenie przyjaznej atmosfery i środowiska pracy z możliwością rozwoju.

Przeczytaj również: Benefity pracownicze – jak wpływają na wydajność pracowników?

Co powinien robić PR-owiec firmy w ramach employer brandingu?

Celem employer brandingu, będącego częścią public relations, jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, zarówno w jej strukturach wewnętrznych pośród aktualnie zatrudnionych pracowników, jak i przyszłych kandydatów. Zadaniem PR-owca jest zatem sprawienie, aby pracownik był zadowolony, że pracuje w danym miejscu i aby wiązał z firmą swoją przyszłość. Oprócz tego do jego zadań należy:

  • wspieranie pracodawcy w działaniach, które pomogą stworzyć wiarygodny obraz firmy;
  • organizacja wszelkiego rodzaju eventów pracowniczych (wyjazdy integracyjne, spotkania z okazji świąt czy odnoszonych przez firmę sukcesów);
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy w kanałach social media;
  • bieżąca kontrola nastrojów w biurze i zapobieganie ewentualnym konfliktom;
  • poszukiwanie sposobów, które umożliwiłyby rozwój pracowników (szkolenia, wspieranie działań wolontarystycznych i społecznych);
  • analizowanie bieżących potrzeb pracowników i przedstawianie ich osobom zarządzającym firmą.

Obecnie dla pracowników duże znaczenie ma nie tylko wynagrodzenie, ale również dobra atmosfera w pracy. Osoby zajmujące się PR-em wewnętrznym w firmie podkreślają, że priorytetem jest zrozumienie przez pracodawcę grupy docelowej (własnych pracowników), a następnie zaplanowanie właściwej komunikacji dla tej grupy.

Przeczytaj również: Jak zatrzymać w firmie pracownika, który planuje odejść?

Atmosfera pracy – jak działanie PR-owca może wpłynąć na stosunek do pracy?

Dbanie o wizerunek firmy jako pracodawcy może okazać się kluczowym elementem dla przetrwania firmy na rynku, bowiem to w pracownikach i ich działaniach zawarta jest siła przedsiębiorstwa. Bez dobrego wizerunku pracodawca nie pozyska ani nie zatrzyma dobrych pracowników, a bez nich także nie odniesie sukcesu rynkowego.

W raporcie przygotowanym przez HRM Institute wspomniano, że aż 73% profesjonalistów przystępuje do rekrutacji i zmienia dotychczasowe stanowisko na inne wyłącznie wówczas, jeśli odpowiada im wizerunek potencjalnego pracodawcy. Skoro tak wysoki procent potencjalnych pracowników przywiązuje wagę do atmosfery w pracy, to tym bardziej warto zaangażować się w budowanie pozytywnych relacji firmy z już zatrudnionymi osobami. Działania PR-owca mogą zatem bezpośrednio wpłynąć na satysfakcję i zaangażowanie pracowników, a także na ich większą lojalność w sytuacji, kiedy firma będzie odnosić mniejsze sukcesy na rynku.

Przeczytaj również: Jak zadbać o motywację pracownika?

Jeśli firmie zależy na pozyskiwaniu nowych klientów, powinna ona najpierw zadbać o swoich pracowników. W przypadku, kiedy pracownik jest przekonany o tym, że jest dla firmy wartościowy i miejsce pracy budzi w nim pozytywne skojarzenia, wtedy będzie mógł skutecznie zachęcić do współpracy także klientów.

Osoby zarządzające firmą nie zawsze jednak mają czas, a także możliwości, aby na bieżąco kontrolować nastroje panujące wśród pracowników. Dlatego warto pomyśleć nad zatrudnieniem osoby, która mógłby pomóc w tym zadaniu. Satysfakcja z wykonywanej pracy, a także poczucie przynależności do firmy może sprawić, że praca sama w sobie będzie znacznie milsza, a zadania nie będą postrzegane wyłącznie jako obowiązki.

SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE