Na czym polega budowanie wizerunku firmy?

Na czym polega budowanie wizerunku firmy?
SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE

Jesteś dobrym przedsiębiorcą. Dbasz o wysokie kompetencje pracowników, jakość produktów i szeroki zakres usług. Wierzysz, że to elementy składowe sukcesu Twojej firmy. Aby jednak wszystkie te wysiłki nie poszły na marne, niezbędne są działania PR-owe. Zobacz, o czym trzeba pamiętać, by zadbać o wizerunek firmy. 

O jakości firmy stanowią nie tylko jej rzetelność i atrakcyjność usług. Przedsiębiorstwo musi się też umieć zareklamować, zadbać o pozytywny wizerunek firmy, a także – w razie potrzeby – zareagować w przypadku ewentualnego kryzysu. Takie działania wchodzą w skład public relations firmy. Na czym konkretnie one polegają?

Przeczytaj też: Jak zatrzymać pracownika, który chce odejść?

Działania specjalistów ds. public relations, których obowiązki skupiają się na dbaniu o wizerunek przedsiębiorstwa, można podzielić na dwie grupy: PR wewnętrzny i PR zewnętrzny. Jak dbać o wizerunek firmy poza jej ramami, a jak w grupie pracowników?

Public relations na zewnątrz, czyli co zrobić, by mówili o Was dobrze

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy poza przedsiębiorstwem polega przede wszystkim na budowaniu swojej marki w mediach, głównie branżowych. To dzięki nim potencjalni klienci mogą dowiedzieć się czegoś o firmie. Właśnie dlatego należy informować prasę (oczywiście także online) o:

  • nowych produktach i usługach,
  • nowych klientach,
  • nowych pracownikach i awansach,
  • osiągnięciach firmy i pracowników.

Poza kontaktami z prasą i wysyłkami informacji o życiu firmy warto także otworzyć się na szersze grono odbiorców. Możesz zdecydować się na organizację dni otwartych lub wziąć udział w targach, podczas których przyszli kontrahenci zapoznają się z Twoją firmą i jej ofertą.

Innym ciekawym pomysłem jest dzielenie się wiedzą, np. w ramach przeprowadzanych warsztatów. W zależności od profilu Twojej firmy możesz uczyć np. technik negocjacji, opowiadać o procesach sprzedażowych czy procesach produkcji.

Nie chcesz sprzedawać swojego know-how? Zaangażuj się w akcję charytatywną, np. zbiórkę karmy dla schronisk. Pomoc potrzebującym na pewno zostanie doceniona i zauważona przez przyszłych klientów.

Public relations w firmie – dbaj o relacje z pracownikami

Nawet najlepsza prasa i komunikacja osiągnięć firmy nie pomoże, jeśli sami pracownicy nie będą chcieli polecać Twojego przedsiębiorstwa. Opinia na forum, komentarz na grupie na Facebooku czy już bezpośrednio – słówko do znajomego z branży mogą sprawić, że nie pozyskasz klientów i nie znajdziesz nowych pracowników. Jak zadbać o dobry wizerunek firmy w firmie?

a.Informuj o tym, co się dzieje w firmie

Komunikacja z pracownikami to podstawa. Sytuacja, w której pracownicy jako ostatni dowiadują się o sprawach firmowych, które ich dotyczą, jest nieakceptowalna. Wszystkie ważne decyzje powinny być komunikowane, np. poprzez maile lub wspólne spotkania.

b.Pozwól na rozwój pracowników w firmie

Szkolenia wewnętrzne, wspieranie pracowników, którzy chcą uczestniczyć w wykładach i eventach, jest codziennością w przedsiębiorstwach z dobrze funkcjonującym działem human resources. Zamykanie się tylko na bieżące obowiązki nie pozwala pracownikom na rozwój, co sprawi, że wkrótce możesz otrzymać od nich wypowiedzenie.

c.Nie zaniedbuj podstawowych potrzeb – dostęp do wody w firmie, ekspres do kawy

Pozytywny wizerunek wewnątrz firmy buduje także jej zaopatrzenie. Dystrybutor wody, ekspres do kawy np. od dostawcy Eden czy dostępność świeżych owoców wpływają korzystnie na postrzeganie firmy przez pracowników. Dlaczego? To widoczne, materialne dowody na to, że zatrudniający dba o komfort i zdrowie swoich pracowników.

Chcesz wiedzieć więcej o human resources? Przeczytaj też, jak przeprowadzić exit interview.

 

 

 

Twoja firma
SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE