CHCESZ SCHUDNĄĆ? PIJ WODĘ ŹRÓDLANĄ!

Woda a dieta - woda do domu

Chcesz schudnąć i utrzymać zgrabną sylwetkę? Pamiętaj, że bez regularnego picia wody nie zrzucisz zbędnych kilogramów, a Twój organizm nie pozbędzie się szkodliwych produktów przemiany materii. Zmień przyzwyczajenia i zacznij pić wodę!

Dla wielu z nas picie wystarczającej ilości czystej wody czyli ok. 8 szklanek dziennie, jest po prostu bardzo trudne, a czasami nawet nieprzyjemne. Jesteśmy przyzwyczajeni do picia herbaty, coca coli, słodkich napojów czy soków. Jak pisze Magda Mirkowicz na swoim blogu My Pink Plum „Największym grzechem żywieniowym jaki popełniałam w moim „poprzednim życiu” (czyli 30 kg temu), było picie zbyt małej ilości wody.” (art. Czy można schudnąć pijąc wodę?). Bez względu na to jaką dietę stosujesz – picie czystej wody źródlanej będzie kluczowym elementem w każdym programie żywieniowym.

Oto kilka zasad które pozwolą Ci zmienić przyzwyczajenia i zacząć pić wystarczającą ilość wody.

1. Dbaj o to aby woda była zawsze dostępna w Twoim domu

Stosując dietę i dbając o odpowiednie nawadnianie, łatwiej Ci będzie jeżeli będziesz mieć stały dostęp do czystej wody w domu. Dobrym rozwiązaniem jest lekki dystrybutor wody do domu MySpring z dostawą źródlanej wody do domu. Taka opcja jest lepszym rozwiązaniem niż kupowanie i dźwiganie czterech zgrzewek 1,5 litrowej wody. A co najważniejsze możesz mieć ją u siebie w domu już od 32 zł za miesiąc!

MySpring Woda do domu

MySpring Woda do domu

2. Wypijaj szklankę wody z cytryną na czczo

Rano, 20-30 minut przed śniadaniem – szklanka wody źródlanej z wyciśniętą połówką cytryny (tak – całą połówką), wypita na czczo, wspomoże funkcjonowanie układu pokarmowego w dalszej części dnia. Przyspiesza oczyszczanie organizmu z toksyn. Ułatwia pracę jelit i zapobiega zaparciom. Spowalnia wchłanianie cukru z pożywienia, co daje dłuższe uczucie sytości po posiłkach oraz zmniejsza wydzielanie insuliny. Woda z cytryną ma również działanie zasadowe i pomaga utrzymać odpowiednie pH w organizmie. Smacznego!

3. Pij wodę małym łykami przez cały dzień

Wodę należy pić regularnie, najlepiej małymi porcjami np. w każdej godzinie dnia po około 100-150 ml – wtedy organizm najlepiej ją przyswaja.  Aby przyśpieszyć proces odchudzania, lepiej sięgnąć po chłodną wodę, ponieważ wówczas organizm musi zużyć więcej kalorii na jej ogrzanie

4. Jeżeli poczujesz pierwszy głód – sięgnij po szklankę z wodą

Przy niedoborze płynów organizm wysyła do mózgu sygnał, który jest przez niego czasami mylnie odbierany jako uczucie głodu. W rezultacie, zamiast uzupełnić niedobór płynów w organizmie, sięgamy po jedzenie. Nadprogramowe kalorie odkładają się w postaci tłuszczu a my mamy problem z odwodnieniem. Pijmy często – a w rezultacie zmniejszymy uczucie głodu.

5. Wypij szklankę wody 30 minut przed planowanym posiłkiem

Wypicie szklanki czystej wody lub wody z grubym plasterkiem cytryny na 30 min. przed posiłkiem – skutecznie zmniejszy spożytą porcję jedzenia. Woda zaspokoi pragnienie które często mylimy z głodem i spowoduje że szybciej poczujemy nasycenie. To sprawdzona metoda na oszukanie głodu.

6. Nie popijaj podczas jedzenia!

Pij wodę w ciągu dnia – ale nie popijaj nią posiłków. Powoduje to rozcieńczanie soków żołądkowych i zaburzenie procesów trawiennych. Zadbaj o to aby Twój posiłek był soczysty – zapewnią to świeże rośliny. Dodatkowo przez zły nawyk popijania posiłków wodą, nie przeżuwa się dokładnie pokarmu, a co za tym idzie – pochłania się coraz większe jego ilości. W konsekwencji organizm otrzymuje większą niż potrzebuje dawkę kalorii.

7. Wypij szklankę wody wieczorem

Wypij wodę 30 minut przed położeniem się spać. W ten sposób woda przygotuje organizm do odpoczynku i regeneracji.

Pamiętaj: Zgodnie z zaleceniami zdrowotnymi osoba dorosła powinna dostarczyć do organizmu około 2,5 litra wody na dobę. Z czego około 20 proc. czyli 0,5 litra stanowi woda pochodząca z pokarmów stałych takich jak owoce czy warzywa. Pozostałą ilość należy przyjąć w postaci płynów – najlepiej czystej wody.

Przeczytaj również:

WODA W CODZIENNEJ DIECIE DZIECI I DOROSŁYCH – OKIEM LEKARZA>>

ZNOWU TA WODA? A MOŻE COŚ INNEGO?>>

10 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ WODĘ>>

JAK PRZEKONAĆ RODZINĘ DO PICIA CZYSTEJ WODY>>

Autor: Szafeczka.com
woda dla dziecka

Jeden komentarz “CHCESZ SCHUDNĄĆ? PIJ WODĘ ŹRÓDLANĄ!

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *