Kawa szkodzi? Obalamy mity.

kawa-szkodzi-mity-705x435

Każdego dnia na świecie wypijanych jest 1,5 miliarda filiżanek kawy. Czy wiemy jakie korzyści niesie za sobą picie kawy? Co powoduje, że tak za nią przepadamy? Kawa nie tylko dodaje energii, odgania senność i pomaga się skoncentrować, ale redukuje ból i powoduje, że odczuwamy większą satysfakcję z życia! Przyrzyjmy się mitom, które krążą na temat kawy.

MIT 1: Kofeina źle działa na organizm.

Kofeina zwiększa chwilowo ciśnienie krwi, pobudza i przyspiesza akcję serca. Jeżeli spożywasz ją z umiarem – nie masz się czym martwić. Dobroczynne działanie kofeiny odczuwają ludzie z niskim ciśnieniem. Substancja ta rozszerza naczynia krwionośne oskrzeli, dzięki czemu jesteśmy bardziej dotlenieni. Zwiększa również zdolność do wzmożonego i długotrwałego wysiłku. Stymuluje wydzielanie endorfin, redukując tym samym uczucie przygnębienia i wprawia w dobry nastrój. Miło jest zacząć dzień z dobrą kawą.

MIT 2: Kawa źle wpływa na trawienie.

Kawa przyspiesza metabolizm, a w szczególności przemianę tłuszczów. Picie kawy bez cukru, śmietanki, czy tłustego mleka wspomaga odchudzanie. Pamiętajmy, że po południu pijemy espresso lub americano, czyli kawę bez mleka.

MIT 3: Kawa odwadnia.

Kawa ma działanie lekko moczopędne, ale pamiętajmy, że jest to napój, który składa się w 98,5% z wody. Jeżeli dodatkowo będziemy prawidłowo nawadniać organizm czystą, źródlaną wodą, nie grozi nam nadmierna utrata płynów.

MIT 4: Kawa uzależnia.

Nasze organizmy nie domagają się stopniowego zwiększania dawki kofeiny, żeby poczuć się dobrze – tym samym picia kawy nie można określić jako uzależnienie. Kofeina – w przeciwieństwie do narkotyków czy alkoholu – nie pobudza tych partii mózgu, które są odpowiedzialne za nałogi. Ewentualne złe samopoczucie lub ból głowy w przypadku niewypicia filiżanki kawy są związane z fizjologią organizmu, nie są zaś efektem odstawienia.

MIT 5: Kawa wywołuje nadkwasotę.

Spożywanie zbyt dużych ilości kawy, szczególnie tej przemysłowej, rozpuszczalnej, „taniej” kawy – może nie służyć żołądkowi. Jeżeli wybierzemy dobrą jakościowo, prawdziwą kawę i będziemy pić ją z umiarem – te przykre dolegliwości nas nie spotkają.

MIT 6: Kawa szkodzi osobom ze schorzeniami serca.

Badania Universidad Autonoma de Madrid wykazały, że picie trzech filiżanek kawy dziennie zmniejszyło o ok. 25 proc. ryzyko śmierci z powodu choroby serca. Liczne badania potwierdzają, że kawa pita w rozsądnych ilościach nie ma ujemnego wpływu na stan zdrowia osób, u których stwierdzono atak serca, arytmię czy chorobę niedokrwienną.

Leasing ekspresu do kawy

Leasing ekspresu do kawy

Może Cię też zainteresować:

Latte art dla początkujących

Woda i kawa – ochrona przed cukrzycą

9 kawowych tapet na pulpit

Kawa – to warto wiedzieć – infografika

Arabika czy robusta? Gatunki kaw

Rodzaje kaw na bazie espresso – infografika

8 inspiracji, dzięki którym poradzisz sobie ze stresem w pracy

Jak podawać kawę, czyli kawowy savoir-vivre w firmie

 

arabica-robusta-705x435
caffe-frappe-705x435

Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *